8 tipů, jak využít sociální média při prodeji nemovitosti

15.05.2018

Potřebujete prodat svou nemovitost rychle? V době sociálních sítí je internet skvělou volbou, jak dát o prodeji Vaší nemovitosti vědět. V dnešním článku Vám představíme 8 postupů, které Vám s tím jednoznačně mohou pomoci. Chcete-li se dozvědět, jak využít Facebooku, Twittru, Pinterestu a dalších, pokračujte s námi.

1) Vaše osobní Facebook stránka

Všimli jste si, že zatímco většina lidí má na svých profilech okolo 100 přátel, narazíte na profily i Vašich známých a překvapí Vás číslo mnohdy i kolem 1000? Nejde o to, že by v reálném světě měl někdo z těchto dvou "známých" tak zásadní rozdíl v počtu přátel. Jde o to, za jakým účelem svou osobní stránku využívají. Zatímco tam, kde vidíte ten obvyklý počet kolem 100, 200 přátel, kde se většinou jedná o skutečně blízké osoby, rodinu, přátele, spolužáky, spolupracovníky, jde většinou i o soukromější využití sítě, u vyšších čísel jde mnohdy již o cílené budování určité základny. Základny přátel, známých i třeba jen náhodných doporučení "přátel", kteří mohou být do určité míry zajímaví i pro spolupráci na určitých "projektech", událostech, zkrátka ve chvílích, kdy se hodí oslovit větší okruh lidí najednou. A pokud možno bez investic.

Prodej vlastního domu pak může být právě jedním z oněch "projektů" pro které se Vám vyplatí mít skutečně širokou základnu "přátel" i na svém soukromém profilu. Přátele je navíc mnohem jednodušší požádat o pomoc se sdílením příspěvku a čím víc jich pomůže, tím větší zásah máte a přitom zcela přirozenou cestou, zdarma.

Napadlo-li Vás proto v tuto chvíli více drobných "projektů", na které by se široká základna přátel dala oslovit, určitě neváhejte a začněte rozesílat žádosti o přátelství. Soukromí a vztah s tou silnou částí Vašich opravdu blízkých totiž ani zdaleka neztrácíte. Stačí si jen lépe upravit nastavení Facebooku a využití Skupin.


2) Vytvořte si svůj vlastní Blog

Ať už budete mít chuť psát příspěvky na jakékoli téma, blog Vám umožní vytvořit příspěvek s detaily o Vaší nemovitosti i o lokalitě a dá prostor pro vytvoření obsažné a při trošce šikovnosti i poutavé prezentace nemovitosti bez jakýchkoli omezení počtu znaků, obrázků, videí či čehokoli dalšího. A protože se jedná o online nástroj a článek bude mít svou vlastní URL adresu, je to ten nejjednodušší způsob, jak dostat obsáhlé informace i na všechna ostatní média, sítě, adresy.... stačí jen zaslat odkaz a veškerá omezení rozsahu jsou pryč.

V drtivé většině Vám postačí pouze vlastní doména s hostingem, které lze pořídit za několik málo stokorun a Vaše možnosti se stanou prakticky neomezenými. A pokud chcete jít opravdu jednoduchou, intuitivní cestou, můžete využít již hotových platforem, na kterých si postavíte vlastní blog reálně skutečně do 5 minut. Z těchto systému v ČR můžeme jmenovat například Webnode.cz, Inpage.cz, Estranky.cz a mnohé další. Výběr je široký, takže můžete hledat třeba jen podle šablony, která Vás osloví a za pár minut můžete mít vlastní blog se skvělým článkem o Vaší nemovitosti na světě.


3) Pinterest

Pinterest nabízí také obrovský potenciál v šíření reklamy bez finančních investic, přestože tedy i zde jsou patrné již postupné kroky k umožnění komerčního využití placenou formou ve větší míře. Věnujete-li ale využití Pinterestu spíš než finanční, investici časovou, výsledek na sebe nenechá dlouho čekat a již brzy můžete mít vybudovánu skvělou základnu pro cílené oslovení právě s například nabídkou nemovitosti na prodej. Případně již samotný první příspěvek, připravíte-li poutavou úvodní grafiku, Vám může přinést mnoho shlédnutí Vaší prezentace i bez vložení jediné koruny do reklamy.

Přesto, pokud byste chtěli efekt rychlejší, cena za prokliky je na Pinterestu zatím stále skvělá. Na tvorbu reklamy zde se dostanete přes Ads.Pinterest.com. Nastavení cílového publika je snadné a poměrně intuitivní, obzvláště máte-li již zkušenosti se správou reklam na Facebooku. 

Vyberte si tedy ty nejhezčí záběry Vaší nemovitosti, přidejte poutavý titulek a reklama na Pinterestu může být další ve Vašem portfoliu prodejních nástrojů.


4) Facebook reklamy

Doba, kdy šíření příspěvků na Facebooku bylo masivní a prakticky zdarma, je již dávno pryč a bez placené reklamy se zázračných výsledků dosáhnout na této síti nedá. Přesto se ale stále jedná o zcela zanedbatelné náklady oproti nákladům jiných marketingových nástrojů a návratnost investice je skvělá. A právě zejména tehdy, jde-li o cílený prodej konkrétní nemovitosti.

Například na tuto nemovitost v pražských Klánovicích jsme přivedli kupující již 12. den od zveřejnění nabídky na prodej. A jak sama kupující potvrdila, kdyby neviděla reklamu s nabízenou nemovitostí, na nemovitost by jinak pravděpodobně vůbec nenarazila, protože aktuálně se hledání nemovitosti ke koupi nevěnovala.

Reklamy na Facebooku je navíc možné skvěle cílit na zvolené publikum a prakticky se investice může pohybovat i jen v řádu stokorun. Nebojte se proto této cesty využít.


5) YouTube video prohlídka

Video na YouTube je skvělou cestou jak prezentovat nemovitost online. Pokud není k dispozici již profesionálně vytvořené video, existují nástroje, s jejichž pomocí se dá vytvořit skvělá prezentace i v prakticky domácích podmínkách. Jedním z nich je například aplikace Magisto, která automaticky z hrubých materiálů dokáže sestavit poutavou videoprohlídku.

Základním cílem na YouTube by pak mělo být dosažení alespoň 100 shlédnutí videa. Toho docílíte, pokud video jednoduše podpoříte reklamou a sdílením na jiných kanálech a jednoduchými cestami i bez dodatečných nákladů. Stačí, když o videu dáte vědět například takto:

1) Váš blog - jednoduchý článek s informacemi a videem přes URL YouTube,

2) Facebook - vytvořením příspěvku s použitím URL adresy videa,

3) E-mailem s odkazem na video, který rozešlete svým kontaktům, rodině, přátelům...,

4) Twitter příspěvek s odkazem,

5) případně i LinkedIn příspěvkem s vloženým kódem videa...

Po dosažení více jak 100 shlédnutí se video začne zobrazovat mnohonásobně výš při vyhledávání přes Google, což Vám umožní oslovit další a další potenciální zájemce bez investic navíc. Nezapomeňte ale použít vhodná klíčová slova při nahrání videa na Váš YouTube kanál.

6) Twitter - vyhledávání zájemců

Twitter se dá využít například pro tzv. "studené volání", tedy vyhledávat tweety dle klíčových slov a osIovovat jejich autory s nabídkou. Příspěvky dle klíčových slov je navíc možné si nechat hlídat automaticky, jak je předvedeno například ve video ukázce níže. Toto je však poměrně složité a určitě ne každému by se do tohoto způsobu hledání kupujících chtělo pouštět.

Návod tedy ponecháme jen pro opravdové nadšence a společně přeskočíme k dalšímu tipu...

7) Twitter - Hashtags

Při prodeji nemovitosti je primární lokalita. To platí naprosto ve všech parametrech a dokonce i na Twittru. Oslovení publika, které zajímá lokalita, ve které je nemovitost nabízena, je alfou a omegou celého marketingu Vaší nemovitosti. A zcela jednoduchý způsob, jak své příspěvky v tomto směru zacílit je hashtag s čímkoli, co má k dané lokalitě vztah.

Začnete-li jen jednoduše, například #Praha, uvidíte, jaký efekt to bude mít přímo na prodej Vaší nemovitosti v hlavním městě. Oslovíte totiž zcela jednoduchou formou mnohem širší publikum, než by se Vám podařilo sebeintenzivnějším sdílením.

A pozor! Není to jen Twitter! Hashtagy podporuje většina sociálních sítí (Facebook, Twitter, G+, Pinterest, YouTube a samozřejmě Instagram, kde jde o zcela nejefektivnější formu sdílení). Hashtagy jsou základním nástrojem moderního marketingu, proto minimálně u Twitteru a Instagramu jsou nezbytností pro efektivní využití těchto sítí.


8) Google Plus

Google Plus je platforma, která je již prakticky "mrtvá" v dnešních dnech. Nejsou na ní vidět žádné úpravy a zlepšení a Google se prakticky již odstřihl od společného algoritmu. Avšak jedna obrovská výhoda ve využití tohoto sociálního média stále přetrvává, pokud máte na svém profilu již nějakou databázy kontaktů, tedy lidí, kteří Vás sledují.

Vaše příspěvky se všem těmto lidem zobrazují na první stránce vyhledavače Google.

Je to skutečně tak. Všichni, koho máte ve svém kruhu, uvidí Vaše příspěvky na celosvětově nejpoužívanějším prohlížeči bez investice jediné koruny. Samozřejmě není to úplně zdarma, protože Vás to bude stát relativně dost času, abyste do svého okruhu přidali každý jednotlivý kontakt na lidi - díky e-mailové adrese, které vnímáte jako potenciální zájemce, ale zatím se to stále ještě vyplatí.


Co myslíte?

O sociálních médiích a jejich využití pro prodej nemovitostí? Zajímá Vás něco konkrétnějšího nebo máte rovnou chuť se pustit do prodeje i přes sítě, online?

Napište nám, zanechte tu komentář nebo dotaz a pojďte si s námi ještě lépe zkusit prodej nemovitosti nejen přes sociální sítě, naživo.

Nejnovější články na našem blogu

 

Variant, jak prodat nemovitost, je v dnešní době na trhu několik a klient si díky tomu může vybrat přesný typ služby, který mu bude vyhovovat. Od toho, že si prodávající zajistí celý obchod sám, přes využití části služeb, které jsou potřeba a na které nemá dostatečné zkušenosti (jako například smlouvy, propagace, procesy na katastru a podobně), až...

Kupujete nemovitost a potřebujete ji financovat hypotečním úvěrem? Pak se s námi pojďte podívat, na co je potřeba si dát velký pozor, abyste nepřišli o rezervační zálohu. Ať už kvůli chybám v rezervační smlouvě nebo kvůli předražené ceně, díky které i předschválený hypotéční úvěr neprojde. Jak je to možné?

Chtěli byste si pořídit chatu uprostřed lesa, která by byla zcela přizpůsobena krajině tak, aby nijak nebránila přirozené vegetaci a nemusel být nijak upraven přírodní terén? Je to možné! Dnešní Dům týdne Vám představí přesně tento příklad stavby. Moderní, jednoduchá, účelná a přitom zcela v souladu s výše uvedeným. Necháte se inspirovat?

Přihlašte se k odběru článků a zjistěte, jak prodat bezpečně, rychle a za co nejvíc.

.