Tyto místnosti a vjemy prodají Váš dům nebo byt

17.04.2018

Pokud váháte, jestli před prodejem do nemovitosti ještě něco investovat, jste tu dnes správně, abyste zjistili, do čeho se Vám to vyplatí nejvíce v okamžiku, když se skutečně rozhodnete pro investici ve větším měřítku, než jen na té "časové úrovni", o které jsme si psali minule.

Vyhodnotit přínos investice Vám pomůže Váš makléř, který s pomocí odhadu reálné kupní ceny před a po "upgradu" Vám dá jasné vyčíslení, o kolik se hodnota Vaší nemovitosti zvýší či se zrychlý její prodej. Nicméně zde je odpověď na ten největší otazník...

2 místnosti, jejichž modernizace se vyplatí

Místnosti, na které se kupující zaměřují nejvíce jsou, bez ohledu na to zda jde o byt či dům, kuchyň a koupelna. Jde o prostory, které nemovitosti dokaží přisoudit nejvyšší hodnotu, nejedná-li se samozřejmě o nějakou vyloženě atypickou nemovitost. Proto je třeba, aby vypadaly co nejlépe.

Je to vcelku logické, tyto dvě místnosti dokáží nejvíce odhalit celkovou péči původního majitele a zároveň jsou nejnáročnějšími na budoucí interiérové rekonstrukce. Proto, je-li právě v těchto dvou místnostech něco vyloženě zašlé, rozbité, poškozené nebo již jen značně nemoderní, vyplatí se pustit do úprav.

Menší domácí úkol

Projděte si detailně obě místnosti a zkuste se na chvíli vžít do role hosta. Představte si, že jste například vyrazili na dovolenou a vstoupili do apartmánu, kde ji máte trávit. Co by Vás na první pohled "praštilo do očí", že byste si řekli: "To nemůžou toto opravit nebo vyčistit?" Chtěli byste se na dovolené koupat ve vaně, na které je vidět, že pamatuje už hodně? Nebo si udělat snídani na lince, kterou byste měli potřebu nejdřív sedřít tekutým pískem a stejně byste nakonec použili nějakou podložku? Sepište si zkrátka ty nejdůležitější body, se kterými byste sami měli problém při představě, že jde o místnosti, které jste si objednali v rámci dražší letní dovolené, na kterou se celý rok těšíte.

A není to úplně jednoduché. Přeci jen máte k místnostem citový vztah a mnohdy se jedná o věci, které pro jejich denní využití jednoduše nevnímáte. Můžete si tedy v tomto bodě vzít na pomoc někoho nezainteresovaného. Kamaráda, rodiče, souseda nebo požádejte přímo svého makléře.

Jak na to

Mějte vždy na paměti, jednoduše, efektně a pro masy. Nejde tedy o to vytvořit nějaký jedinečný design. Jde o to vzbudit dojem čistého, komfortního a příjemného bydlení, které osloví většinu potenciální kupujících. Růžově laděná koupelna sice může někoho nadchnout, ale většinu neosloví, proto se opravdu držte hesla "v jednoduchosti je krása" a bez zbytečného bádání se pusťte do druhé části Vašeho domácího úkolu. Tedy odstranění vypsaných nedostatků.

Využijte maximálně toho, co máte, upgrade si zaslouží detaily. Nebudete tedy osekávat dlažbu v koupelně ani kupovat novou kuchyňskou linku. Poté, co vše důkladně očistíte, zůstane dobře vidět, co potřeba vyměnit je. Většinou jsou to staré vodovodní baterie, zástěna ve sprchovém koutu, toaletní mísa či jen postačí nové prkénko. V kuchyni může přijít na řadu výměna úchytů, velice starého sporáku nebo kamen, dřezu nebo kuchyňské desky. Při trošce šikovnosti lze nemoderní linku jednoduše přetapetovat - dvířka samozřejmě. Vymalování kuchyně je pak základ a při tom můžete zvážit i změnu stropních svítidel - samozřejmě závisí čistě na tom, jak starou nemovitost pro prodej připravujete.

Ty hlavní úpravy máme hotovy. A co dál?

Máte představu, které faktory významně ovlivní vnímání zájemce při příchodu do Vaší nemovitosti? Níže naleznete žebříček, který Vám je jednoduše odhalí. Napadlo by Vás, že první příčku obsadí právě vůně? A pro tu není třeba udělat mnoho. Takže vzhůru do toho, ať jde práce od ruky a nebo zkuste ještě tu jednodušší formu - Kontakty :) Hezký den!

Zdroj obrázků: Pixabay.com, RE/MAX Alfa






.